dimecres, 15 de desembre del 2010

Avui he descobert que ja no miro la 'tele'

Aquest matí, mentre esmorzavem amb un amic, m’ha preguntat si havia vist un programa que van fer a Cuatro l’altre dia. Li he dit que no, i de seguida, amb una cara una mica extranya, m’ha dit, “Tu ja no mires la tele, oi?” M’he quedat en blanc durant dos o tres segons, i m’he adonat que tenia raó, ja no la miro. Poc a poc, he anat canviant els meus hàbits fins al punt que ja no consumeixo la televisió pròpiament dita. Ara me'n construeixo la meva de pròpia per l'ordinador.

A mesura que ha anat passant el dia, he anat reflexionant sobre el tema i m’he adonat que sense fixar-m’hi he passat a fer-me la programació a la meva mida, miro el que em ve de gust i quan em ve de gust. No recordo quan va ser l’últim cop que vaig mirar algun programa al sofà de casa. Fa mesos que no el faig servir.
Sempre he sentit a dir que el programador era una figura clau en la Neotelevisió. Una professió emergent en aquests últims anys de competivitat televisiva entre les cadenes, però que ara té els dies comptats. Era l’estratega de la cadena, havia de tenir un gran instint, a banda d’un àmpli coneixement sociològic de la població, que li digués el que els espectadors acceptaran o no. No és el mateix posar un programa a les nou del matí que a les onze de la nit. Fins aquí tothom hi pot estar d’acord. Però la societat està experimentant canvis molt significatius. Cada vegada més, és el propi públic qui tria el que vol mirar en cada instant. A mi em ve de gust mirar Ventdelplà mentres dino, Mujeres Ricas el cap de setmana i Crackòvia a l’hora de la migdiada, i a sobre, dos capítols seguits. Qui m’ha d’imposar veure Infidels els dimarts a la nit? O el telenotícies al migdia? Trobo que mirar els informatius per la televisió és una gran pèrdua de temps amb la velocitat a la qual estem exposats a les nostres vides. De veritat que he de perdre una hora al dia, com a mínim, mirant notícia rere notícia? Quan amb un parell de clicks ja m’he llegit el que m’interessa de cinc diaris diferents i n’he vist pel YouTube el vídeo corresponent. O que m’expliquin coses que al vespre del dia anterior o a primera hora del matí ja s’ha publicat al Twitter.

La televisió s’està morint, estan apareixent noves fórmules a mida per cada un de nosaltres. Una manera de consumir els continguts més dinàmica i personalitzada. Quan els expliqui això als meus avis em prendran per boja, ja que encara creuen que la televisió és una virgueria…

1 comentari:

  1. Marina tens tota la raó! Jo tampoc miro la tv perquè crec que va molt lenta, una sola pantalla se'm fa poca cosa. Amb el portatil tinc 8 pantalles obertes... imaginat la quantitat d'informació que absorbeixo.

    Està fi el blog!!

    (salles)

    ResponElimina